Jak stworzyć wizerunek w sieci!



  Cześć!

Skoro trafiłeś na ten wpis, pewnie zastanawiasz się jak skutecznie stworzyć swoją wizytówkę w sieci.
Budowanie wizerunku zajmuje czasami długie miesiące, najczęściej wtedy, gdy nie mamy pomysłu jak się za to zabrać.
  Sądzę, że jest to jedna z najważniejszych rzeczy do nawiązania relacji z twoimi przyszłymi biznespartnerami czy klientami. Profil jest twoją wizytówką, a treści które zamieszczasz listem motywacyjnym. Ważne jest, byś bezustannie utrzymywał kontakt z ludźmi.
Wielu z was (kiedyś też ja) zastanawia się nad tym, co takiego można bez końca wrzucać na swój fanpage, prywatny profil, Instagram, YouTube itp. Posty o pracy? ileż można! codzienne selfie? do znudzenia!  Postaraj się urozmaicić zamieszczane treści, zadawaj pytania, udzielaj się, wchodź w interakcje.



Mam dziś dla Ciebie 30 zadań na zbliżający się miesiąc. Gwarantuję, że po sumiennym wykonaniu całego planu, twoje media społecznościowe, przestaną świecić pustkami!
Niektóre z tych podpunktów mogą wydać Ci się bezsensowne, ale jak mawia złote przysłowie:

"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to znaczy, że nie jest głupie."

Dzień pierwszy: 

Zadaj pytanie!
Spytaj swoich znajomych, obserwatorów fanpage'a czy widzów na twoim kanale YouTube,  o to co poleciliby Ci do obejrzenia, jaka jest ich ulubiona gra lub gdzie można wybrać się na tegoroczny urlop. Odpisuj, dyskutuj, wymieniaj się swoimi doświadczeniami. 

Dzień drugi:

Udostępnij coś śmiesznego!
 Nic nie łączy ludzi tak, jak luźna atmosfera i dobry humor. Pokaż przede wszystkim co Ciebie śmieszy. Może to być w formie wideo lub zdjęcia z jakimś dowcipem.

Dzień trzeci:

Historia/długi post!
Ludzie uwielbiają czytać przemyślenia. Opisz jakąś sytuację z dnia, wspomnienie czy przeżycie z wakacji. 

Dzień czwarty:

Promuj swoją stronę! 
To jest dzień w którym promujesz swoją stronę. Udostępniaj wpisy rano, w południe i wieczorem. Wstawiaj zróżnicowane artykuły na blogerskie grupy i wszystkie twoje media. Twórz chwytliwe, ale wyważone tytuły.

Dzień piąty:

Inspirujący cytat! 
Większość z nas uwielbia udostępniać cytaty, które nakręcają nas do dalszego działania. Może to być fragment z ulubionej książki bądź stricte motywacyjny urywek!

Dzień szósty:

Nagraj krótkie wideo lub puść live! 
niesłychaną zaletą puszczania live'ów jest to, że można je obejrzeć nawet kilka dni później. Podczas takiej relacji, możesz nawiązać świetną relację z obserwującymi, poprzez pytania i wezwanie do działania. Zrób darmowe szkolenie z dziedziny w której jesteś dobry, daj coś od siebie, a wróci to z podwójną siłą. Nie ma nic lepszego dla budowania wizerunku, niż pokazanie tego w czym jesteś dobry. Połączenie WIEDZA+WIDEO Z TOBĄ= SUKCES.

Dzień siódmy: 

Udostępnij coś popularnego! 
Zawsze w danej chwili jest coś bardzo popularnego. Postaraj się wyłapać taką rzecz i udostępnij ją na swoich mediach społecznościowych. Miłość w Zakopanem? okej, niech będzie!

Dzień ósmy: 

Spytaj ludzi czy dołączą do twojej listy mailingowej! 
Wyjdź z inicjatywą, by ludzie dołączyli do twojej listy mailingowej, aby nie przegapić nic ważnego! Jeżeli udostępniasz interesujące treści - nie powinno być najmniejszego problemu.

Dzień dziewiąty:
 
Opowiedz o swoim biznesie!
Pokaż ludziom czym się aktualnie zajmujesz. Większość zapewne nie wie jak wygląda twój dzień w pracy. Kręcimy się wokół wizerunku w sieci. Opowiedz jakiś ciekawy fakt o swojej firmie, produkcie. Informacja>Potencjalny klient>zysk

Dzień dziesiąty:

Szybka pomocna rada!
Wrzuć jakąś szybką pomocną wskazówkę na swoją tablicę. Nie ważne z jakiej dziedziny ona będzie.
Np. Jak otworzyć wino za pomocą buta lub jak oszczędzić pieniądze nie rujnując budżetu domowego... Takich tip'ów jest masa!



Dzień jedenasty:

Infografika
Niech to będzie coś w stylu tego, co przygotowałem dla was w dzisiejszym wpisie. Ma być pomocna, ciekawa i taka którą możesz wydrukować i przywiesić na lodówce. Infografiki są bardzo popularne i rzucające się w oczy.

Dzień dwunasty:

Udostępnij wartościową treść od innych! 
Może to być twój internetowy mentor, ktoś wybitny w danej dziedzinie. Warto dzielić się z innymi interesującymi wpisami. Może ktoś kiedyś zacznie udostępniać twoje? 

Dzień trzynasty: 

Wstaw zdjęcie swojego produktu!
Niech to będą zdjęcia w ciekawej scenerii, fajnej jakości i zachęcające bo obejrzenia reszty Twoich produktów.

Dzień czternasty:
 
Promuj na zmianę swoje konta na różnych mediach społecznościowych!
Wstaw na Instagram zdjęcie lub relację, z tego co dzieje się na twoim Facebookowym fanpage, wspomnij o FP oraz Instagramie w filmie na YouTube, Na live zachęć wszystkich do wchodzenia na twoja stronę. Działaj krzyżowo, przynosi to świetne efekty.

Dzień piętnasty:

Wrzuć prywatne zdjęcie!
 Pokaż czasem, że oprócz pracy jesteś też obecny TY. Wypoczęty, uśmiechnięty i zadowolony z otaczającego Cię świata. Tak po prostu.

Dzień szesnasty:

Wrzuć jakiegoś newsa! 
 Chodzi oczywiście o te pozytywne newsy. Przejrzyj media i wytypuj coś, co zaciekawi twoich odbiorców.

Dzień siedemnasty:

Udostępnij Liczby! 
Pokaż ile wejść w ostatnim miesiącu zanotował twój blog, ile zarobiła twoja grupa sprzedażowa lub jak licznie rozwija się twój FP. Liczby działają na człowieka jak płachta na byka. Jest przyrost - jest zainteresowanie. 

Dzień osiemnasty:

Powtórz punkt, który zrobił największe zainteresowanie w twoich mediach! 
Warto czasami wracać do rzeczy, które dają największy impuls naszym działaniom. Sprawdź jaki punkt dał Tobie iskrę i sukcesywnie go powtórz. Oczywiście z inna treścią! 

 Dzień dziewiętnasty:

Stwórz wideo o Twoim biznesie lub nagraj biznesowy wywiad! 
Stwórz materiał o produkcie, planie marketingowym lub przeprowadź wywiad z kimś bardziej doświadczonym od Ciebie. Zaplanuj wszystko dokładnie. I nie ważne czy będzie to film stricte marketingowy czy wywiad. Warto być przygotowanym. 

Dzień dwudziesty:

Stwórz ankietę! 
Ankiety są świetną sprawą. A co w niej umieścisz zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Możliwości masz nieskończenie wiele.



 Dzień dwudziesty pierwszy:

Twoja historia!
Wiecie jakie jest najsławniejsze hasło amerykańskich komentatorów? "Amerykaaaaaaaaaaa lubi takie historie!". I nasi ludzie też lubią takie historie! Napisz coś więcej o sobie. Gdzie się wychowałeś, co było twoją ulubioną zabawką, opowiedz o swoich perturbacjach. Otwórz się na słuchaczy, a oni otworzą się na Ciebie. Jedna z najskuteczniejszych metod nawiązywania więzi z obserwatorami.

Dzień dwudziesty drugi:

Podziękuj wszystkim, że są z TOBĄ!
Każdy lubi usłyszeć miłe słowo. Dziękuję znaczy więcej niż tysiąc słów, szczególnie dla grona osób które Cię bezustannie wspiera. 

Dzień dwudziesty trzeci:

Wrzuć zdjęcie z miejsca pracy!
Skoro masz już grono obserwatorów, pokaż im czym się zajmujesz. Praca z laptopem na ogrodzie? tworzenie nowego produktu w warsztacie? a może selfie z przystanku w Hiszpanii, bo jeździsz na tirach? Ja osobiście lubię pokazywać gdzie pracuję. Było tak za czasów pracy na wykończeniach jak i teraz, gdy zasiadam z laptopem w dowolnym miejscu.

Dzień dwudziesty czwarty:

Wypromuj swój newsletter! 
ciekawy, zachęcający i chwytający za oko.  

Dzień dwudziesty piąty:

Udostępnij link do posta na blogu!
 Nowy wpis? świetnie! pochwal się nim na swoich kanałach. 
Rada: najlepsze godziny na publikację wpisu to 9:00 do 11:00, a wieczorne 17:00 do 19:00
 Statystycznie wyliczono, że w tym czasie blogi zbierają najlepsze żniwa.

Dzień dwudziesty szósty:

Wrzuć chwytliwą dla oka grafikę!
Gra kolorami zawsze przykuje uwagę ludzkiego oka. Postaraj się dobrać wyraziste i sensowne zdjęcie.

Dzień dwudziesty siódmy:

Podziel się darmowymi źródłami!
Pokaż skąd bierzesz dźwięki do swoich filmów, w jakim programie montujesz i obrabiasz zdjęcia itd.
Ja dziś podzielę się z tobą stronami z których pobieram zdjęcia. Są to www.unsplash.com  i www.pixabay.com  . Większość zdjęć posiada darmową licencję i śmiało możecie ich używać do waszych wpisów.

Dzień dwudziesty ósmy:

Napisz coś o nadchodzącym evencie w twojej firmie! 
Może ktoś z otaczającego  grona będzie chciał towarzyszyć Ci w wyprawie na firmową imprezę? W naszej firmie są to imprezy nazwane Business Development Seminar oraz Leadership Development Seminar.

Dzień dwudziesty dziewiąty: 

Pokaż co teraz czytasz!
Widziałem jakiś czas temu bardzo konstruktywny wykład na temat naszych rodzimych użytkowników internetu. Podobno Polacy  Ci "sławniejsi", potrafią jedynie wrzucać zdjęcia jedzenia w pudełkach, bicepsika na siłowni i focie w bikini z egzotycznych wakacji.
Zgadzam się z tym w stu procentach! Gdzie jest wartość? wiedza? ciekawostki?
Nie bądź jak sławny polak pokaż, że lubisz czytać. Poleć książkę która bardzo Ci się podobała. 

Dzień trzydziesty:

Zrób konkurs i rozdaj nagrody!
Nie musi to być mega wartościowa rzecz! Moja żona ostatnio robiła konkurs, w którym do wygrania były opaski na oczy o wartości 10 złotych i była masa chętnych! Konkursy od zawsze cieszą się popularnością i długo się to nie zmieni. Zaplanuj działania marketingowe i do boju!



 Uff... 30 dni za nami. Zapewne nie będziesz wracał każdego dnia, by spojrzeć jakie jest zadanie, więc mam dla Ciebie prezent w postaci infografiki! Wydrukuj ją jako ściągę i połóż na biurku. Prawda, że przyjemne? Mam nadzieję, że moje 30 rad znacznie przyspieszy budowanie TWOJEGO wizerunku w sieci!
Życzę Ci samych sukcesów i uśmiechu na twarzy! 

PS. Poniżej możesz pobrać infografikę bez podawania swoich danych i adresu email! Kliknij w przycisk, a poradnik wyląduje w Twoim messengerze!







Pozdrawiam,
wujek Michał.





 





 






 



 
 

3 komentarze:

  1. Sporo tych rad, Ale wszystko trafione🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele ciekawych i przydatnych wskazówek. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no jestem pod wrażeniem i szczerze napiszę, że czuję się zmotywowana do ruszenia się i częstszej aktywności na fp :D zapisuję sobie tą listę, żeby sukcesywnie skreślać co już zrobiłam :))) dzięki!

    OdpowiedzUsuń